Amning

Är inte det lättaste, jag klarar det inte.

Nu har jag märkt att amningen verkligen inte funkar. Igår amma jag Novalii hela dagen, hon grät & grät & va aldrig nöjd. Idag har jag gett henne ersättning för att kolla, & hon har varit ur nöjd & sovit hur bra som helst. Så nu vet jag att både lillan & jag mår bäst av ersättningen, så nu får det bli så. För bådas skull! Ska försöka delamma till en början. Huvudsaken är väl att hon mår bra & gör hon det av ersättning så får det bli så.
 


Mamma älskar dig så enormt mycket. Den kärleken jag känner för dig kommer jag aldrig känna för någon annan. För du är våran snutta & aldrig kommer någon kunna ta dig ifrån mig. Du är & kommar alltid vara mitt allt tjejen.


Puss Josefine

Kommentarer
Carro säger:

Ja för alla funkar inte amningen, ni ska göra det som känns bäst för er! Jag måste tex jämt (för det mesta) hålla bröstet åt Felicia när hon ska äta, annars så tappar hon det lätt så jag var rätt änsgslig i början må du tro.

Hoppas allt bra med er annars.

kramis

2009-07-13 | 23:21:25
Bloggadress: http://mammalinen.blogg.se/
Sandra säger:

Ingen idé att truga med amningen om du känner att det inte fungerar. Tror inte någon av er mår så bra av det! Kör på med ersättningen :) Jag fick börja ge Ludde ersttning fullt ut när han bara var en månad gammal, ingen av oss grejade det där med amningen! Kramar

2009-07-14 | 09:19:58
Bloggadress: http://galaxia.blogg.se/
malin säger:

Du är världens bästa mamma ändå!

2009-07-14 | 10:12:13
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Carro säger:

Hej Ja jag får i princip alltid hålla up bröstet åt henne så man blir ju rätt låst med båda händerna, Felicia blir mer arg framåt kvällen då hon trugar när hon äter, först äter hon ett tag och släpper, sen ska hon ha mer och jag hjälper henne och få bröstet och då kan hon ilskna till som att hon både vill och inte vill ha bröstet, men det brukar lugna ner sig efter ett tag, för det mesta kan det handla om att hon vill rapa emellan, verkar så iaf.. Så länge stumpan går upp i vikt så kan jag tänka mig att fortsätta amma, men i början trodde jag att jag inte skulle amma så länge eftersom detvar så besvärligt för henne att suga.

kramis

2009-07-14 | 11:44:19
Bloggadress: http://mammalinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback