Torsdag

Nog med tråkigheterna nu. Jag hoppas att vi löser det här.

Jag har ju trots allt världens underbaraste dotter att ta hand om. Som jag älskar mer än allt annat här i världen.
& så får jag ju inte glömma jordens gosigaste hund oxå. Man ska se över det man har istället för att sörja det man inte har.

Börni gubben fick vätskebrist igår. Det är lite bättre nu, nu har han ialf fått i sig lite mat! Och lite mjölk, men den kom upp direkt. Eftersom han vägra vatten, så fick det bli lite mjölk. Blir det inte bättre så får jag gå ner till apoteket och köpa vätskeersättning åt honom, för han mår ju inget vidare stackaren. Känner mig en aning dum som inte förstod va som va fel direkt igår, ja menar det va ju sjukt varmt ute. Men men man lär sig nya saker varje dag ;P

Nu sover Novalii, och jag har fått sova ut idag med, idag sov vi till klockan 09.30, hur skönt som helst. Dock får jag ju gå upp 1-2 ggr per natt & amma. Så man är ju lite trötter iallafall. Det där med att amma är mindre roligt, jag känner mig stressad varje gång det är dax, plus att jag inte vill slänga fram brösten här & var. Men så fort jag ger lillan ersättning så får jag ångest/Dåligt samvete för att jag inte ammar, för hon blir ju jätte tuttig när jag inte ammar, bara gett ersättning. Men jag vet ju att hon mår bra, så länge hon får mat & såklart massvis med kärlek. Nu för tiden är det ju så himla "självklart" att amma, så det känns som ett "måste". Jaja nog om det.

Nu kommer snart Emma hit på en kopp te, måste rota lite i skåpen & kolla om jag har något smaskigt att bjuda på. haha.

Puss / Josefine

Kommentarer
Johanna säger:

Urs låter jobbigt gumman, va det nu är.

Men ang voffsen, har du provat att låta honom bada eller så i någon sjö? Tänkte då brukar de ju få i sig lite vatten & samtidigt svalka sig & ha kul. Dock måste ju hunden gilla vatten. :)

2009-06-25 | 18:09:15
Laila säger:

Han är ju bara bebis fortfarande och kan inte riktigt se till hans eget bästa.. OM han vägrar vatten igen så kasta/spruta vatten på honom så det blir en lek, då dricker han garanterat pga att han är ivrig, och faktiskt blir törstig om han får lite vatten på tungan.. Samtidigt är det inte bra om han dricker oroligt mkt vatten heller för då kan det vara njurarna som pajar.. Tänk på att om han inte dricker vatten så får han inte äta heller, då blir han mkt lättare uttorkad.. Hoppas han mår bättre nu.. =)

2009-06-26 | 08:06:54
Bloggadress: http://lailahjartamartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback