Funderingar&irritation

Vaken, och grymt sötsugen, va bara tvungen & gå upp & ta en bit kladdkaka, såhär på morgonen :S Uhä äckligt igentligen, men det är väl sån där gravidnojja! haha. Snart ska jag plocka iordning lite, göra mig iordning & vänta på små pluttarna, ska vara barnvakt åt Hanna&Lucas en timme idag.


Suttit & irriterat mig lite. Har funderat på det där med hund en längre tid! Dels för motion & för och få en fritidsyssla, mycket jobb, JAG VET! Men jag får ständigt kommentaren - är det så bra & skaffa en nu? Blir faktiskt lite små trött på den, jag menar, folk som har en hund & sedan blir gravida, inte fan är det fel då, och dem tar ju absolut inte bort hunden?
Saken är ju den att jag är gravid NU & vill ha en hund NU! Folk alltså. Tänk om alla kunde bry sig mindre om andras liv & tänka på sina egna.

Och en sak till, nu är jag ju inte ensam, vi är ju faktiskt två stycken. Jag har ju inte ett ansvar helt själv. Fast varför sitter jag här & typ "försvarar mig"`? Hmm när jag igentligen borde vända mig om & absolut inte bry mig. Antar att det är sån jag är. Men men nog om detta.

Nu plocka undan skiten från gårdagen.
/Josefine


Kommentarer
Anonym säger:

Du ska skita fullständigt i vad andra tycker, anser du att du klarar av att skaffa hund så självklart ska du göra de! Jag tror på dig och jag vet att du klarar av de. <3

2009-03-27 | 10:44:52
Sofia säger:

Från mig! :)

2009-03-27 | 10:46:14
Bloggadress: http://sowfiijah.blogg.se/
malin säger:

Du ska bara bry dig om vad du själv vill, men det är jobbigt med både hund och nyfödd :) Du får fråga dom som vet, om du känner att du vill ha tips! Men vill du ha hund, så köp hund :D

2009-03-27 | 11:27:34
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Sofie säger:

Ja är ensamstående och ja har Xtra, och ja har klarat mig både under graviditeten och nu efteråt. De funkar absolut att skaffa hund när man är gravid, och dessutom som du skriver, ni är två :)

2009-03-27 | 21:55:02
Bloggadress: http://miltonsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback