Trött&Irriterad


Sådär nu är man hemkommen från föräldrautbildningen. Fick inte lära mig så mycket idag, tyckte jag redan visste det mesta faktiskt. Men iofs så vet ja heller inte vad jag undrar över? Känns som att jag tar dagarna som dem kommer nu.


Så trött på den här jävla utseende fixeringen hela tiden. Det enda folk tänker på är vikten & hur kroppen kommer se ut efteråt. Snälla, jag bär på ett barn. Kroppen kommer inte va tipptopp efteråt, men man får väl helt enkelt anstränga sig & träna lite, så man kommer tillbaks en aning. Hellre att jag är gravid & väger 75 kilo, än och inte vara gravid & väga 75. Så snälla sluta påminn mig om hur jag kommer se ut sen, för det vet ni fan inte.

Blähä på folk.
Och det här med att man ska äta för 2. DET SKA MAN INTE! För er som inte fattar det.
 
Ha en fortsatt trevligt dag. Josefine

Kommentarer
Carro säger:

Håller med dig, ganska sjukt egentligen vad viktfixerat det är när man är gravid och alla påpekar både det ena och de andra, får bli långpromenader med barnvagnen sen hehe. Hoppas du är på bättre humör nu iaf, själv är jag skapligt trött och ska slappa lite =) ha det så gott Kramis Carro

2009-03-23 | 12:58:42
Bloggadress: http://jeplin.blogg.se/
malin säger:

Utbrott idag, vilka är det som håller på? Se på mig, jag vart gravid, har fortf 10 kg kvar från Alice. Man blir inte som förr, en del blir. Och man kan ju säga att dom har bara tur! Och det kan dom ju vara glada åt! Du får ett barn, vad kan vara mera värt än det.

Inte kroppen i alla fall, fast det är bara enligt mig :)

2009-03-23 | 15:40:22
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Carro säger:

Hellu, jo det är väl ok på fub, mycket av infon vet man ju redan som man har slukat sig till via nätet och böcker osv.. Däremot tycker jag att det är rätt jobbigt att typ alla är blyga och sånt..

Så det känns svårt och inleda samtal och sånt.. man har försökt lite hehe... Samma sak är att det är trist att man inte känner typ nån skulle va kul om man lärde känna nån/några som ska ha barn samtidigt.. För alla andra man känner jobbar ju eller pluggar ju på dagarna hehe. =)

2009-03-23 | 16:01:57
Bloggadress: http://jeplin.blogg.se/
Johanna säger:

Tycker att du inte ska lägga så mycket tid & energi i vad folk säger, de vet ju inget. Jag vet inget, jag har aldrig vatt gravid. Och som jag ser det så har du fått mycket fina kommentarer under din graviditet, aldrig sätt någon negativ lägg mer energi till att folk tycker du är fin & hur din kropp ser ut sen?, Än sen du är fin som du är & jag tycker inte du ser så annorlunda ut. Bortsätt från magen, men konstigt vore det ju annars. Skit i vad folk säger. Ibland är man lite klumpig i mun, jag med ska erkännas & att man äter för två är ju nått folk bara säger, "talesätt" eftersom folk som är gravida i regel äter mer, inte konstigt energin går ju åt till den lill* & kroppens förberedelser.

Kram

2009-03-23 | 17:24:21
Anonym säger:

precis, de ska väl synas att man fått barn ! Tror inte det kommer synas på dig alls efteråt ! Du har jättefin mage :)

2009-03-23 | 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback