Förlossning


Vaknade 07.00 på söndags morgonen den 17:e maj, bf+2 av att jag kände någon lustigt i magen, la mig i ett bad & känder hur det började komma värkar. Som inte släppte utan kom bara mer & mer regelbundet. Ringe in till förlossningen runt 08.00, då tyckte dem ja skulle komma in, så vi gjorde oss iordning i all hast & all min smärta, fy satan säger jag bara. Påvägen släppte vi av börnigubben som vart jätte orolig, jaja. haha.

09.15 blev jag inskriven & lades in på förlossningensavdelingen. jag va då öppen 2cm, och hade värkar med 4 minuters intervall. Blä, jobbigt för dem gjorde satans ont. Blir tillsagd om att gå en promenad, satan tänker jag, ja gick ut utanför & la mig i gräset & gick in efter 10 min. Fick då ta ett bad & värkertabletter, hjälpte inte mig.

kl 12.30 blir jag flyttad till förlossingsrummet. Dem ger mig lustgas, och jag sjunger bert för fulla muggar -är det såhär när man är kär när man är liten. Hmm Daniel tyckte nog ja va en aning störd. haha Men vi hade kul tillsammans ;P

kl 17.00 får jag akupunktur, har riktigt ont. Får panik av alla äckliga nålar överallt. 17.10 ber jag om Eda & dem kommer in och lägger bedövningen direkt, det va nog det bästa val jag gjorde den dagen, helt underbart skönt.

kl 18.00 gör dem så att vattnet går på mig, usch det va mindre mysigt. uhä, strax efter det tvingas jag gå med en gåstol, det gjorde skit ont & sen stå & gunga för att bebis huvud skulle ner mera. Får en näringsdryck då jag mår mindre bra. Minns att jag ber om att få lägga mig i sängen, men nej då va ja tvungen att stå i sängen. Och Daniel håller i lustgasen åt mig, jag blir galen så fort han tar bort den från min mun & skriker massa fult :D haha. Han vart lite små stressad tror jag.

19.00 började mina krystvärkar & 20.11 va hon ute lilla Novalii, det vackraste mina ögon någonsin har sätt. Vägde 3715gram & var 52 cm lång. Detta va det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv & jag har nog aldrig förut varit så elak & skrikit så mycket haha.


 
Utan Daniel hade jag aldrig klarat detta. Jag älskar dig, jag älskar er.

Kommentarer
carro säger:

Vilken fin förlossningsberättelse. Låter som du ändå hade en rätt smidig förlossning =) Hur känns det nu då har du börjat komma in i rollen som mamma? Kramis

2009-05-24 | 09:16:14
Bloggadress: http://jeplin.blogg.se/
Johanna säger:

Vilken mysig solskensberättesle. Skönt att allt gick bra & att ni alla mådde/mår bra. Så glad för eran skull. Och Tack för du delar med dig. Kram*

2009-05-24 | 10:19:11
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
Anonym säger:

Herregud, tror inte att jag kommer palla. :/ Uuuh de låter himla läskigt! Himla söt bebbe fick ni iaf! :D <3

2009-05-24 | 10:28:54
Sofia säger:

De innan va från mig! :)

2009-05-24 | 10:29:31
Bloggadress: http://sowfiijah.blogg.se/
Jullan säger:

Gumman, va söt du är ! :) Liksom Bert! haha. Så söt ! Tack för att du delar med dig hjärtat :) <3

2009-06-04 | 20:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback