Ang influensa.


Fick upp svininfluensan i tankarna. Och har fortfarande inte bestämmt mig för om jag ska ta sprutan eller inte??? Men efter vad mamma sa så lutar det absolut åt nej.

För det första så innehåller vaccinet dna, och hr21 eller va fasen det heter från gris, sedan kvicksilver, hur bra är det? :S hrmf.. Och Dem tror nu att man kan få följdsjukdomar av vaccinet. Som Ms, diabetes osv. Sjukdommarna kommer inte visa sig fören om ett halvår ungefär isåfall. Man kanske ska vänta & se.. Min barnmorska sa iallafall att dem inte tar vaccinet på så små som Novalii, För det hade blivit ett grymt svårt beslut isånnafall.

Fast egentligen, Va ska man tro på nu för tiden? Allt blir ju så jävla uppjagat hela tiden.
Jaja.

Kommentarer
Carro säger:

Hej hej, du behöver nog inte vara så rädd för vaccinet, jag ska vaccinera mig och min syster har gjort det redan. Det där med kvicksilvret är inte så pass mycket det är lika mycket ute i naturen och i fisken du äter som är från östersjön, dom skulle väl inte göra människor sjuka med flit right? Jag ska vaccinera mig för att jag orkar inte vara sjuk i och med att jag är ensamstående med Felicia, sen dessutom vad händer om jag skulle smitta henne? me fanken heller, bäst att att vaccinera mig. Skulle vara rätt egoistigt att inte vaccinera sig tycker jag, för risken finns ju att man får den flunsan och tänk om man smittar nån annan som inte klarar av det så bra, jag själv blir assjuk av vanliga influenser såsom mycket hosta och trånga luftrör vilket gör det apjobbigt att andas.. och denna influensan är ju mycket tuffare. Hoppas allt bra annars förresten =) Kramis

2009-10-22 | 10:14:53
Bloggadress: http://mammalinen.blogg.se/
Johanna säger:

Det är uppskruvat till max. Det är precis som Carro skriver. Den mängd kvicksilver som finns i en dos av vaccinet är samma som du får i dig när du äter en fisk från Östersjön (hur många gör inte det?, åtminnståne en gång i veckan, vissa fler).

Blir man inte sjuk själv så minskar man ändå risken för att smitta någon annan, te.x små barn, barn under2-3 får ju inte vaccinet. Så jag tycker man ska skydda dem i den mån man kan, genom vaccin.

Själv så måste jag vaccinera mig pga mina lungor, jag skulle fömodligen inte fixa en riktig släng av svininfluensan.

Sprutan innehåller massor med saker, men tänker man efter, va finns i maten du äter varje dag? folk snusar, röker knarkar visst, men gifter får vi i oss dygnet runt ändå, luften är full. Allt vi köper på ICA är fullt. Jaa menar allt är besprutat & behandlat för att hålla & det är itryckt massa ämenen.

Så min slutsats är att jag ska vaccinera mig & kommer rekommendera folk att göra det. Min mamma har gjort det & visst hon blev sjuk 4 dagar, men det kan man bli av vilken spruta som helst. Det är ju trots allt svininfluensa man får i sig till viss del av vaccinet.

Alla väljer själva & jag förstår att många tveckar.



Hoppas du kommer på vad som passar dig, hörde rycktas om att vi "vanliga" får börja vaccinera oss V49.



Sköt om dig!

Kram

2009-10-22 | 11:27:56
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
Anonym säger:

Det är uppskruvat till max. Det är precis som Carro skriver. Den mängd kvicksilver som finns i en dos av vaccinet är samma som du får i dig när du äter en fisk från Östersjön (hur många gör inte det?, åtminnståne en gång i veckan, vissa fler).

Blir man inte sjuk själv så minskar man ändå risken för att smitta någon annan, te.x små barn, barn under2-3 får ju inte vaccinet. Så jag tycker man ska skydda dem i den mån man kan, genom vaccin.

Själv så måste jag vaccinera mig pga mina lungor, jag skulle fömodligen inte fixa en riktig släng av svininfluensan.

Sprutan innehåller massor med saker, men tänker man efter, va finns i maten du äter varje dag? folk snusar, röker knarkar visst, men gifter får vi i oss dygnet runt ändå, luften är full. Allt vi köper på ICA är fullt. Jaa menar allt är besprutat & behandlat för att hålla & det är itryckt massa ämenen.

Så min slutsats är att jag ska vaccinera mig & kommer rekommendera folk att göra det. Min mamma har gjort det & visst hon blev sjuk 4 dagar, men det kan man bli av vilken spruta som helst. Det är ju trots allt svininfluensa man får i sig till viss del av vaccinet.

Alla väljer själva & jag förstår att många tveckar.



Hoppas du kommer på vad som passar dig, hörde rycktas om att vi "vanliga" får börja vaccinera oss V49.



Sköt om dig!

Kram

2009-10-22 | 11:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback