Framöver..


Sådär, nu är Daniel hemkommen från jobbet. Suttit & disskuterat lite angående flytt & allt va det innebär. Det som är sagt är väl att Daniel ska försöka ta Novalii 1Vecka i månaden, då han har sin frivecka. Lite svårt för honom att ta henne, när han jobbar till elva på kvällarna, så jag är helt nöjd med att han tar henne på sin frivecka. Får se hur jag klarar det.

Imorgon skulle jag & pappa åka & titta på möbler. Han ringde förut, så snällt att han ställer upp. Har ju ingen tv, soffa & tv bänk, det vi har här hemma nu är ju Daniels.  Sen är det typ lite köksgrejer jag behöver, men det hinner ja nog köpa med tiden. Kanske kan åka en sväng till Ullared lite senare i höst.

Pappa tjata även på mig om körkortet, han sa att om ja fixar det nu. Så skulle vi köpa en bil åt mig :) haha. Bussigt. Får se om ja kommer ha tiden & plugga & köra nu till hösten då. Skulle ju va perfekt nu när man blir ensamstående.

Jaja nog om allt, nu sover Novis, så nu ska vi passa på & äta lite. Puss Josefine

Kommentarer
Emma säger:

Låter som att ni kan lösa det på ett bra sätt iaf, det är jättebra tycker jag, framförallt för Novalii´s skull=) Ska ni ha "delad vårdnad" om Börni med?

2009-09-03 | 19:24:33
Bloggadress: http://emmamariia.webblogg.se/
Anonym säger:

när man bott ihop som ni gjort så är de samboregeln som gäller. De ni köpte när ni va tillsammans ska ni dela upp, men däremot de ni hade innan ni flytta ihop ska ni behålla va o en. Men som sagt, de ni köpte under tiden ni va ihop ska delas upp, spelar ingen roll vem som betalat

2009-09-03 | 19:29:39
Johanna säger:

Det är precis sant det som (annonym) skriver. Det är så gick en kurs i skolan & där ingick sånna här grejjer. Så visst är det så men hur många orkar styra med vem som ska ha vad, det förstår jag ju.

Skönt ändå att ni kan lösa det & att det blir bra för er båda. Ja ta tag i körtet, det skulle ju va så kanon det bara kan vara. Och bil, vem vill inte ha det? Jag vill. :D Ska bli kul att ses imorgon. Längtar massor att få träffa alla. :)

2009-09-03 | 21:12:10
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
sandra Nilsson säger:

Ullared är jag på vill gärna åka ditt lite senare sen =) så det tycker jag vi kör på i år med :)

2009-09-03 | 21:58:59
Maria säger:

Hoppas du mår lite bra iallafall med tanke på omständigheterna. :/

2009-09-03 | 23:22:19
Bloggadress: http://mariakostekivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback