Höggravid & trots


Är ingen passande kombo. Fytusan så jag mår, Jag orkar knappt med mig själv. Novalii tjuter när jag tar på henne kläder, när hon ska äta, när hon ska sova, bada, jaa i stort sätt hela dagen lång, för att hon inte får som hon vill. Dessutom matvägrar hon, och då blir hon på ännu sämre humör! Fyfittan va trött jag är på allt nu. För visst måste man som mamma få säga att man är trött & inte orkar? Jag är inte mer än människa.. Tänk vad skönt att få en liten pause, bara få sova en natt, va själv en dag & bara bry sig om sig själv, det skulle va något.

Nu finns det idioter till allt som misstolkar allt man skriver. Jag menar inte att jag inte vill vara med min dotter, utan att jag skulle uppskatta att få vila upp mig. Få slippa alla vardagliga sysslor för en dag. Trots allt så väntar en förlossning, och en låååång tid med vakna nätter, antar jag.

Jag tycker det är starkt gjort av alla ensamstående som aldrig har någon att lägga över ansvaret på, eller dela det jobbiga & det bra med. Fast det finns ett ordspråk som säger -Ensam är stark? Så, har man inte upplevt något annat så kanske man tycker att det är A peace of cake? 

Sängen kallar. ZzZz zz



Kommentarer
*****Fotograf Emma Larsson***** säger:

Jag vet inte hur ofta jag känner precis så - när man är så trött på allt, även barnen (och karln)! Det får man, det är absolut inte osunt. Tror nog tvärtom, att det vore något fel om man levde i en drömvärld där allt är rosa och fluffigt =P

2010-12-19 | 14:25:22
Bloggadress: http://emmamariia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback