Mvc


Kom till mödra vid halv fem, min tid. Fick inte komma in fören klockan fem. Förstod att det va något som gjort det försenat. Min barnmorska hade brutit tummen, och är nu sjukskriven, kommer inte träffa henne fören efterkontrollen. Jag dog inombords!!

För det första gjorde vi inga prover, ingen vikt, inget urin, inget blod eller järn värde. Även fast mitt järnvärde är nere på 105, ska ligga på 120. Det enda vi gjorde va mätte sf måttet & blodtryck. I slutet av grav är det väl som viktigast att hålla koll på allting? Mitt blodtryck har legat på 120/70 hela tiden & har nu stigit till 135/85. men det va ju fullkomligt normalt. JAVISST!

Jag har aldrig klagat hos min barnmorska för att jag har mått bra. Nu ville jag berätta hur jag mådde, vet ni vad den nya säger? - Man ska inte tycka synd om sig själv, det är bara spotta sig i handen & kämpa sig igenom det här. FUCK YOU!

Monika hade lovat mig ett ultraljud, hon sa sist att huvudet va fixerat. Den här gången fick jag höra att huvudet va rörligt långt över bäcken. Vilket kan tyda på ett trångt bäcken, whata??? Jag har ju redan fött ett barn, som kom ut hur bra som helst. Sen sa den nya barnmorskan att - Jag förstår inte varför Monika tar Ultra på sina patienter, det är ingen rutin. SÅ jag fick inget, som det va lovat..

Nu är jag ledsen, jag känner mig så osäker & otrygg.

Om vattnet går, ring förlossningen. Det fick jag höra! VIlken idiot, det visste ja ju inte redan!!!!!!!!
SÅ arg & besviken jag är, det går inte förklara med ord.

Kommentarer
sandra säger:

Va är det för idiot du fått till barnmorska.. :( heter hon lena kanske? :/ Man ska ju känna sig trygg ju. Ring ner o prata med dom igen o säg att du vill ha nån annan. finns för dig om det är något du behöver hjälp med <3

2010-12-07 | 22:18:07
Emma säger:

Vad heter barnmorskan du var hos?

2010-12-07 | 22:22:36
Maria säger:

Men usch.. Det låter som att du har den barnmorskan som jag hade.. Lena heter hon har jag för mig. Hatade henne till döds typ. Hoppas du mår bättre snart! <3

2010-12-07 | 22:49:07
Bloggadress: http://mariakostekivi.blogg.se/
Sandra. säger:

men nää! usch, vilket hemskt bemötande, var det lena?

jag hade monika och var mer än nöjd! hoppas det blir bättre dom sista besöken! kraam!

2010-12-07 | 23:48:03
Bloggadress: http://luddelitosmamma.blogg.se/
Johanna säger:

Urs gumman, så hemskt. Det är väl inte riktigt vad du behöver just nu! Och som nya/ersättande barnmorska så kan man ju tycka att hon borde gått försiktigt tillv äga, jag menar hon känner inte dig! Vilken idiot, din riktiga lär ju ha skrivit i journalen & så har den nya bara ratat bort det du blivit lovad???

Förstår att du är besviken & ledsen. Ring ner & prata med dem!

Du är mamma till barnet & du vet bäst! <3

2010-12-08 | 06:47:13
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
sandra valfridsson säger:

Usch det låter hemskt!

Hoppas att det löser sig och att du kan byta till någon bättre tills nästa gång!

2010-12-08 | 08:22:09
Sarah säger:

Fy, låter förjävligt.. Tycker synd om dig!

2010-12-08 | 10:49:49
Bloggadress: http://stjaaarnan.blogg.se/
Jessica R säger:

Nej men så ska det ju inte vara. barnmorskan måste man känna sig trygg med. vem fick du?

2010-12-08 | 10:55:25
zarah säger:

Jävla kärring. Hoppas jag får den kärringen när jag ska skaffa spiral. . Och att hon försöker bete sig med mig. För då jävla ska hon få höra av en som säger ifrån. Tycker du ska ringa och be och få byta. . För det är ju i slutet av graviditeten som man vill känna sig trygg. . Så man kan fokusera mer på förlossningen. . Och allt vad det innebär.

2010-12-08 | 13:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback