..

När fick du reda på att du var gravid? 17 september 08
Blev det en chock? Nee inte direkt, det kom ganska väntat
Hur gammal var du?  20 år.
Hade du mycket halsbränna? Ja
Spydde du mycket? Nej, ingenting.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej.
Hade du mycket foglossning? Aldrig.
Hade du sammandragningar? En hel del, redan tidigt i grav.
Ditt sf mått som störst? 36.
Har du fått bristningar? Ja, på brösten
Trodde du att det var en pojke eller flicka? En flicka såklart :)
Vad hoppades du på? En frisk liten bebis.
Hade du mycket vätska i kroppen?  Ja massor i slutet av graviditeten.
Hur mycket gick du upp i vikt? 25 kg. HAHA :O
Hur ser du på graviditeten idag? Underbar, förväntansfull.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag tänkte inte så mycket på det.
Gick du över tiden? ja, 2 dagar.
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? 17 Maj 2009.
Hur lång tid tog det? 13 timmar från att värkarna började.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Varje gång dem tvingade mig att gå på toaletten & kissa haah.
Var du rädd för något? Nej, inte direkt.
Grät du? Ja.
Skrek du? Jodå det gjorde jag nog me ja :D
Tog du nått smärtstillande? Lustgas, eda, akupunktur & värktabletter.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Daniel & 2 barnmorskor.
Hade du någon nära med dig? Ja Daniel.
Hur stor var bebisen? 52 cm 3715 g.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick den heta? Novalii
Hur ser du på förlossningen idag? Jag minns inte smärtan, men det va det otroligaste jag upplevt ♥
Var det värt det? Absolut, ja fick ju min underbara flicka.


Kommentarer
Johanna säger:

hihi man blir ju lite sugen när man läser om sånna här mysiga berättelser. :)

2010-02-16 | 10:27:28
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback