Fredag



Novalii sover & jag har nyss sett Twilight, för typ 5:e gången. Men den är grymt bra, dock är böckerna bättre. Såg även Vampire diares igår, tyckte att serien verkade helt okej. Men allt för lik Twilight ! Jaja nog om det.

Fredag idag, och jag har inget planerat. Daniel jobbar till nio ikväll, så Novalii & jag ska nog bara vara hemma & slappa, ut & gå en sväng bara, både hon & jag behöver frisk luft. Sen måste jag få orken att laga mat, men vet inte vad? Jobbigt. Uhä!

Får höra från var & varannan att jag skämt bort Novalii. Vi försöker att lämna bort henne, men hon blir bara helt hysterisk, hon vill bara vara hos mig eller Daniel hela tiden. Men jag förstår inte riktigt hur jag har skämt bort henne? Det är inte så lätt när det aldrig finns någon som vill vara barnvakt några timmar, hur ska jag då kunna få henne att vänja sig? Och jag vet inte heller hur jag ska göra för att få henne att kunna slappna av & vara hos någon annan??? Suck.

Nu vakna hon är, återkommer. Puss


Kommentarer
Ida säger:

Vaddå skämt bort? Sträck på dig för att du inte är som många andra finspångsmorsor som slänger iväg ungen till vem som helst när som helst!

2010-02-12 | 15:29:50
Carro säger:

Hej hej, Tror nog inte ni har skämt bort henne, hon har väl sovit borta ett par gånger hos sin mormor va? Det beror snararare på åldern hon är i nu, hon har upptäcker mer o mer att hon är en egen person och blir ju såklart förskräckt om inte mamma eller pappa är i närheten, ni är ju hennes allt right? Det kommer bli bättre om ett tag, se till att hon så ofta som möjligt träffar dom hon ska kunna vara hos ibland, så blir seperationsångesten kanske inte lika stor. Kram

2010-02-12 | 20:37:06
Bloggadress: http://mammalinen.blogg.se/
Sarah säger:

instämmer ida! Man kan inte skämma bort ett barn med närhet,trygghet och kärlek! därimot med t.ex saker,godis osv. Dessutom så är hon ju inte speciellt gammal för att förstå allt de där, hon är ju en bebis fortfarande faktigst, låt henne vara de.

2010-02-13 | 00:03:18
Linda och Oliver säger:

vi har haft barnvakt i 1½ timme en gång bara. oliver är 1 år nu. och han älskar att vara med nyamännsikor och bryr sig inte ett dug om vem som hålle ri honom och vem som matar o så. jag skulle kunna ha barnvakt hela tiden utan att han brydde sig(bara jag kom tillbaka sen) men jag vill inte ha barnvakt. så det handlarinte om att "skämma bort" de handlar om att barn är olika och har olika personligheter! och du är den bästa mamman novali någonsin kan ha! och de är bara du som vet bäst (och daniel) så tro på det du tycker värkar rimligt och strunta i va folk säger

2010-02-15 | 19:39:45
Linda och Oliver säger:

vi har haft barnvakt i 1½ timme en gång bara. oliver är 1 år nu. och han älskar att vara med nyamännsikor och bryr sig inte ett dug om vem som hålle ri honom och vem som matar o så. jag skulle kunna ha barnvakt hela tiden utan att han brydde sig(bara jag kom tillbaka sen) men jag vill inte ha barnvakt. så det handlarinte om att "skämma bort" de handlar om att barn är olika och har olika personligheter! och du är den bästa mamman novali någonsin kan ha! och de är bara du som vet bäst (och daniel) så tro på det du tycker värkar rimligt och strunta i va folk säger

2010-02-15 | 19:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback