Novan


Kanske ska rätta till förra inlägg angående Novalii. Människor runt omkring mig påstår att jag skämmer bort Novalii, jag själv förstår inte hur? Jag kan inte påstå att jag skämmer bort henne, jag menar jag är ju hennes mamma, klart hon ska vara hos mig. Hur kan man skämma bort en 9månaders bebis? Tror inte man kan göra det! Det jag mest ville ha ut med förra inlägget, det va nog att få svar på varför folk säger att jag skämmer bort henne? 

Som sagt, jag är nog den som tar hand om mitt barn & vet mest. Jag är hennes Mamma. Men ibland så känner man sig så liten när man får höra saker. jag har & kommer alltid ha svårt att höra saker jag gör fel, med andra ord kritik. Då sjunker självkänslan till botten.

Kommentarer
Mormor säger:

Du gör inte alls fel, Du är världens bästa mamma till Novis och jag är jättestolt över dig.

2010-02-13 | 09:34:46
Pillan säger:

jag känner inte dig men följer ju din blogg och jag tycker att ni verkar vara toppen föräldrar.

Men jag är också en av dom som inte riktigt tål kritik speciellt när det handlar om ens barn då vill man ju gärna vad exakt det är folk menar med skämma bort.



Vi fick ju först höra av en närstående att vi skämde bort wilma när hon var nyfödd för att hon fick sova hos oss då lät de som så att hon aldrig kommer lära sig sova i egen säng sedan blev det istället att vi skämde bort henne med att ge henne mat på natten och att hon egentligen inte behöver det och vi skulle låta henne skrika.

Det var bland det galnaste jag någonsin hört men nu har personen inte lagt näsan i blöt någonting mer fast man ibland märker att den skulle vilja.



Mend et är känsligt det där med ens barn för man gör ju sitt bästa hela tiden för att dom ska må bra och ha det så bra som möjligt då vill man ju inte höra en massa skit!



Föresten det vore kul och ses med de små någongång säg till om ni har lust med det!

Kram

2010-02-13 | 10:13:04
Bloggadress: http://lovelychild.blogg.se/
Malin, Alice & Lowes mamma! säger:

Men herregud! Folk ska alltid lägga sig!

Du sköter din dotter på det bästa sättet Jossan!

DU är den bästa mamma för Novalii, ingen aning!

DU bestämmer hur du ska sköta henne, skämma bort eller inte!



Vi har haft samma problem med Alice, går inte lämna bort henne! Så då har vi struntat i det, men inte fan skämmer jag bort henne för det. Jag ger henne trygghet.



Ruska av dig skiten Jossan, du vet bättre!

Kram

2010-02-13 | 10:23:23
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Suz säger:

Usch är det inte lite så att från den dagen man berättar om sin graviditet så tycker sig människor runt omkring ha rätt att yttra sig hela tiden? Komma med knäppa tips och rättelser hit och dit..

Jag får oxå höra att jag skämmer bort Melvin, hur nu fan man kan skämma bort en bebis som du själv säger..

Men jag bryr mig faktiskt inte, jag vägrar låta honom ligga och skrika ens nåra minuter och jag tänker fortsätta att ge honom mat på natten så länge han vill det. Sen kanske det i slutändan visar sig att andra hade rätt och vi får världens problem senare men so what? Det får vi lösa då :)



Av det jag läst i bloggen så tycker jag att ni verkar vara en jättemysig familj. Bortskämda skitungar är det värsta jag vet, men bortskämda bebisar tror jag inte ens existerar!

2010-02-13 | 13:11:29
Bloggadress: http://susenknopp.blogg.se/
sandra säger:

Du är en toppen mamma o kan o vet bäst om din dotter!

man sköter sina egna barn o inga andra bitterfittor behöver läga sig i kan man hålla för sig själv då.. hmm!



Tycker ialf du är en jätte bra mamma :) <3

2010-02-13 | 16:42:55
Madde säger:

men hallå vadå bortskämd för att hon är med er istället för någon annan?

Man skaffar väl barn för att man vill ha dom och inte lämna över dom till någon annan.



Sjukt, och varför ska man lämna bort sina käraste om man inte måste?!

2010-02-15 | 10:05:28
Bloggadress: http://tusaberhoo.blogg.se/
Jullan säger:

Joss, stå på dig !

Du & Daniel är Novaliis allt , och ni är de som ger allra mest kärlek till tösen.

Att folk alltid ska yttra sig om saker & ting.

Ni är en underbar familj :)

2010-02-17 | 14:06:05
Bloggadress: http://jliiindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback