Novalii

Vagnen Novalii fick av sin mormor har använts flitigt nu några dagar. Gu va roligt hon tycker det är att springa här fram & tillbaks. Men såklart får man ju gå bakom henne ifall hon skulle ramla :)



Sötnosa :) Ser så gulligt ut när hon går.



Jag & Novalii gick upp vid halv nio & käkade frukost. Idag är jag riktigt trött, har inte sovit ordentligt på flera dagar, Daniel & jag bestämde att han skulle gå upp om en timma, så skulle jag få lägga mig & vila en stund då, ser fram emot det. Novalii sitter här på golvet & sysselsätter sig med alla sina leksaker, så skönt att hon kan sitta & leka lite själv nu.

Dem senaste veckorna har varit riktigt jobbiga. Novalii har varit så "mammig" . Så jag har fått burit & burit på henne, har inte kunnat gått ur rummet hon är i för att bara hämta något, utan att hon blir ledsen & säger mamma. Men som sagt det börjar bli bättre nu.

Och nu till annat. Svininfluensan, va hände med den? Dog den ut lr? Det va ju så himla viktigt att alla skulle ta vaccin, men har inte hört så mycket mer om varken svininfl eller vaccinet? Vet ju att ni är ett antal som läser, så jag är tacksam för en kommentar :)

Puss Josefine



Kommentarer
sandra säger:

Va duktig hon är =) en riktig söötnosa :D

2010-01-02 | 16:42:40
mormor säger:

Vad mysig hon är lilla novis :)

2010-01-02 | 18:39:12
Zarah säger:

ja varför börjar man igen efter? idioti igentligen, men när man inte "får" eller "kan" röka så längtar man nått enormt efter det. jaG gjorde precis samma sak själv... ett stort frågetecken det där :P

2010-01-02 | 19:28:42
Bloggadress: http://zimplyfactz.blogg.se/
Ida Andersson säger:

Angående svininfluensan; Jag tog ej vaccinet pga att jag läste att den skulle "dö ut" inom några månader, vara "ut död" några månader och sedan komma tillbaka. Och när den väl skulle komma tillbaka så skulle den ha ändrat sig, så då är man inte vaccinerad mot den längre. Därför tyckte jag det var onödigt att vaccinera sig :) Och dessutom, fågelinfluensan skulle ju erövra världen? Många många många fler har dött i vanlig influensa. Sånt där är bara överskattat, enligt mig. :)

2010-01-03 | 19:57:08
Bloggadress: http://klarination.blogg.se/
Johanna säger:

De hade något stort repotage ang just denna för en tid sedan & där skrev de & "tackade" alla som tagit sprutan & på så vis stoppat spridning & smitorisk. En teori som inte låter helt olustig om du frågar mig. Jag tog den & jag tror inte min kropp eller att jag på något sätt kommer att fara illa av det. Alla sånna här smittor försvinner & kommer igen i annan form. Men går de inte ut & varnar så kan "epedemierna" bli betydligt svårare än vad denna nu lyckligtvis blev. Visst många många dör i vanlig influensa men majöriteten av dem är 70+ & att just dena nya influensa blev så uppjagad beror på att det var vi, unga. Som drabbades värst!

Bara hålla tummarna att det dröjer till nästa omgång & att man slipper nån sådan sjukdom. :)

2010-01-04 | 15:02:39
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback