Trött & virrig


Jag är trött, tröttare än tröttast! Och jag har bara jobbat i 2 DAGAR!! Men det ska nog gå det här, haha. Sandra har varit nu dem här dagarna, eftersom Daniels pappaledighet börjar nästa vecka. Så tack Sandra för all hjälp, det betyder massor <3

Idag fick jag stå i kassan hela dagen i resturangen, så jag kan inte tänka ikväll, virrpanna. Har tagit in & lärt mig mycket nytt! Men det är bra & ha kassa vana..

Hmm, har funderingar, jag tänkte byta fack, då jag är med i Seko - Sjöfolk, men jag jobbar ju inte på sjön längre, så det känns som att jag skulle behöva byta nu, till typ handels eller något. Men förlorar jag då mina 8 månder som jag arbetade på sjön? Någon som fattar vad jag menar. Nu snackar jag om ifall jag skulle behöva stämpla någon gång. Så att inte tiden på sjön försvinner, så jag får börja om på nytt? Tacksam för svar.

Ne, nu måste jag sova, så ja kanske är människa igen när jag vaknar imorgon :)
Puss

Kommentarer
Anonym säger:

Lättast är nog om du ringer och rådfrågar dom. :) Det är ju dom som ska veta bäst. :P

2010-06-16 | 23:55:08
Bloggadress: http://almabonita.blogg.se/
emelie säger:

Hej! Nä man ska inte göra det iallafall, jag bytte nyss fack, fast man måste se till att själva övergången blir sammanhängande på nåt vis.. Du får inte gå ur ditt nuvarande fack förrän du fått bekräftat att du får vara medlem i det nya facket, men när du blivit medlem så får du ansöka om "utträde" från den gamla.. Nåt sånt sa dom till mig, men enklast är kanske o ringa =)

2010-06-17 | 07:13:24
Bloggadress: http://mlibergstrom.blogg.se/
Johanna säger:

Se till att du inte får något "glapp" mellan de olika facken. va hellre kvar i ditt gamla + det nya till dess att första betalningen är gjord.

Ser de glapp så får du börja om på ruta noll. Tyvärr.

Men ring & prata med dem & be att få betala för dig så fort som möjligt så att du kan säga upp ditt gamla avtal med Seko.

Men som sagt akta dig för glapp. :)

2010-06-17 | 09:46:16
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
sandra säger:

Klart jag ställer upp gumman :) bara o säga till om det behövs nån mer gång :) <3

2010-06-17 | 10:57:48
sarah säger:

som dom andra säger, det ska inte vara några problem med de, utan det ska följa med eller hur man säger. ska själv också byta fack, så jag hoppas det funkar så iallafall. :)

2010-06-17 | 21:40:39
Bloggadress: http://stjaaarnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback