Matvägran & ångest


Ångest är precis vad ja får.

Morgonen började bra, Novalii åt en flaska välling & sedan en skål gröt. Sen framåt dagen skulle jag prova med lite mat, och som dagarna innan så slutade det i gråt så fort hon fick se skeden. Jag förstår inte, jag mår dåligt, det känns som om jag gör något fel. Efter att ha försökt till & från hela dagen med banan, päron, barnmat, katrinplommon, ja allt som hon älskade förut, så ringde jag sjukvårdsupplysningen, ja menar hon måste ju äta? Dem sa att vi kan ha kommit in i en ond cirkel, att hon vägrar att så fort hon ser skeden, men varför? Jag fattade ingenting.. Ska ringa ner till Bvc imorgon, för jag vet inte vad ja ska göra längre. Suck.

Förut runt sju, så tog ja fram en skål & hällde i lite yoghurt, vet att dem inte ska äta sånt fören dem är ett år, men ja tänkte att det är lite sött, och det kanske går bättre? Så la ja skeden på bordet. Som vanligt börja hon gnälla & ville inte sitta kvar, men så gav ja henne skeden med yoghurt på, och hon började äta. Så hon fick äta själv, visst hon fick inte i sig mycket, men lite är huvudsaken just nu.

Har ni några tips på hur man kan göra, så skriv gärna en kommentar! Vi har provat att ge henne mat på andra ställen än just vid köksbordet, även provat om någon annan ger henne. Men det funkar inte.



Sötnosa, jag älskar dig <3

Kommentarer
Pillan säger:

Lilla gumman.

Testa och ge henne Naturell youghurt för det får man ge nu och blanda i lite fruktpure.

Vad klurigt har tyvärr inga bra råd och ge heller.

Har ni testat och ge henne smörgås?Skogaholmsbröd utan kanter och skurna i stänger med mjukost på är en hit här hemma då får dom ju plocka lite själva.



Ska vi ta ÖF på Tisdag?

Isåfall ta med nån mellis och testa för barn härmar ju varandra sägs de så om hon ser wilma äta kanske hon gör likadant man vet ju aldrig.



Hoppas hon börjar äta snart men det är jag säker på att hon gör.

Glöm inte att du är en toppen mamma..Kram på dig

2010-03-08 | 08:41:25
Bloggadress: http://lovelychild.blogg.se/
*****Fotograf Emma Larsson***** säger:

Prova att mata henne med en gaffel. Jag vet at det kan kännas otäckt, men jag vet många barn somhar vägrat just skeden. Värt ett försök iaf=) Hoppas det går bättre, det är verkligen frustrerande när de inte äter.

2010-03-08 | 08:47:33
Bloggadress: http://emmamariia.webblogg.se/
Laila säger:

Om hon får en egen sked, och får leka med den som hon vill under tiden du matar med en annan sked.. Det kan bli väldigt grisigt, men hellre det kanske..

2010-03-08 | 09:41:58
Bloggadress: http://lailahjartamartin.blogg.se/
Zarah säger:

Min kompis hade samma problem meed sin dotter, hon vägrade äte precis ALLT, och åt hon så var det bara några skedar, så hon tappade massa i vikt,

Men bvc sa att tappar barnet mycket i vikt så får man tillslut spendera dagarna på vrinnevi på nån avdelning där man lär barnet äta igen.

Men hennes dotter började äta igen och hon slapp åka dit.

Så det jag ville säga var väl att du är inte ensam om detta problem, Så gå inte och tro att du är en dålig mamma för det är du INTE.

Kämpa på! Du ÄR en bra mamma.

2010-03-08 | 10:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback