Ny vecka, nya möjligheter.


Härliga morgon. Novalii & jag gick upp klockan 06.30 ! Daniel ligger fortfarande & sussar, det kan han behöva, men tanke på hur lite sömn han får just nu med allt omkring.

Satt ännu en gång & försökte få i novalii en macka med lite mjukost på, nöp bort små bitar & la på en tallrik, men hon förstår inte riktigt hur man tuggar! Samma sak om jag ger henne ris & potatis eller rån, hon har jätte svårt med tuggandet, ja menar hon är ju 10månader nu. Men men hon lär sig väl med tiden antar jag? tips? Vet iallafall att det inte lönar sig att tvinga enne, så hon får lära sig med tiden. Läste att fler har samma problem!

Så nu ska man vänta & se vad dagen har att erbjuda, tror vi ska till sopptippen med skit från andra lägenheten när pappa Daniel vaknat. Så vi rensar upp där lite!

Kisses

Kommentarer
malin, mamma till alice o lowe säger:

En del lär sig senare, Alice var också sen med det.

Men Lowe har tuggat sen han var 6 månader, ger du mat med bitar i?

Kram

2010-03-15 | 08:38:24
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Pillan säger:

Vet en som inte lärde sig tugga fast den då var 1,5 år men det var pga att föräldrarna gjorde misstaget att mixa all mat till slät konsistens men det är ju det som är det positiva med barnmatsburkarna att dom är anpassade efter åldern så det blir mera bitar ju äldre dom blir.



ger ni henne hemmalagat eller burk?

vi testar mellanåt hemmalagat men än sålänge går det inte så bra så blir burkmat här. får ta det som de kommer.

Kram

2010-03-15 | 08:56:32
Bloggadress: http://lovelychild.blogg.se/
Jessica säger:

Här har du en som inte kommenterar så mkt men läser titt som tätt, ger mig tillkänna (=. Tycker du gör rätt helt rätt.. erbjud henne varierad mat både sådan hon "måste" tugga och mer lätt hanterligt så kommer hon att "lära" sig tugga med tiden. Ser att ngn nämnt barnmatsbrukar som tips för att veta vad de "ska" kunna hantera i viss ålder. Det kommer med tiden alla är olika! Jag hade en som hade det svårare att tugga och för lilleman var det bitar som gällde direkt. Av det jag läser J så är du en fighter mamma!!! Kämpa på och strunt i vad alla andra tycker och tänker.. KRAMAR I MASSOR

2010-03-15 | 15:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback