Jag som gravid..


Haha ..

För det första så har jag städmani, varje morgon måste jag dammsuga hallen, toaletten & köket, det är 3måsten.. Jag klarar heller inte av disk i köket, det måste bort direkt. Så när Novan är på dagis så försöker jag hinna med & vila, sen ställer jag klockan så att jag vaknar så jag hinner med det. Lägenheten måste vara städad & klar innan Novalii kommer hem från dagis. Annars blir jag ett vrak..

Jag kan aldrig bestämma något i förväg. För det första är jag en ensamvarg när jag är gravid, vill mest vara för mig själv & min familj såklart, för det andra så går humöret upp & ner, så bara för att jag mår bra idag, så betyder det inte att jag mår bra imorgon, då kan jag ligga med ångest & hela världen går under.

När mina vänner ringer, helt ärligt så skiter jag i att svara vissa dagar. Kalla mig elak eller vad ni vill, jag klarar inte av att svara. Fråga mig inte varför, men ännu en utav gravidtitens konstiga sidor :P Klarar heller inte av för mycket omkring mig, min familj eller 2-3 vänner max. Annars får jag ångest igen :P

Jag bara måste gå in alla inredningsaffärer jag ser, måste handla hem inredningsgrejjer varje måndad, får jag inte göra det blir jag deprimerad. Har en mani på att få saker & ting rena, tvättar filtar, kuddar & diverse saker hela tiden. Det här med att jag fixar & donar är väl den där ByggaBo grejjen man får som gravid :P Skönt är det iallafall att ha motivation till att städa haha. Värre blir det sen när bebis kommit, då kommer jag nog varken & ha tid, ork eller motivation..

Men jag har iallafall inga cravings. Tacka gud för det.. Men smällfet blir ja ändå :P haha

Stört.. Hormoner är knas.



Kommentarer
Johanna säger:

hihi så rolig du är, jag ser framför mig hur du stressar & plockar & fixar & donar. :) Även om du nu inte alltid vill svara när vänner ringer så är jag övertygad om att alla tycker om dig lika mycket ändå. Ingen tycker väl du är elak för det?! :)

2010-10-27 | 17:48:22
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
Maria säger:

Städmani har jag med. :p Och när det gäller att tvätta nästan exakt allt! Cravings har jag dock som skiftar rejält mellan allt från grönsaker till godis, men jag tackar gudarna för att det inte är nåt som läggs till på min kropp. :p Hade det gjort det så hade jag nog rullat fram vid det här laget! :)

2010-10-28 | 20:37:38
Bloggadress: http://mariakostekivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback