Många känslor


Novalii sover. Jag borde oxå lägga mig, men jag antar att jag är överfull av blandade känslor idag. Efter läkarbesöket, efter att jag fick veta att jag hade struma så vart jag lite chockad. Vad innebär struma? Jag fick även order om att ringa min Barnmorska, då struma påverkar bebisen. Hur påverkar det den? Varför? Just nu går hjärnan på högvarv. Men jag är sjukt trött ändå, jag behöver städa, diska, tvätta .. Idag är ingen bra dag! Daniel jobbar eftermiddag, hade velat haft honom hos mig. Men jag vet att han finns där, och att jag finns i hans tankar. Timmarna kommer gå sakta idag.

Tänk vad bekymmersfri man va när man va liten? Jag brukar ligga & titta på Novalii när hon sover. Tänk vad enkelt allt var, hur lycklig man var, oförstående om hur grym världen kan vara ibland. Men samtidigt när jag ser på henne så känner jag lycka, hon är min, bara min egna lilla prinsessa. Och jag kommer göra allt för den vackra lilla människan <3




Kommentarer
Malin - Mamma till Alice & Lowe säger:

Usch då! :( Erica min bästa vän har också struma, du kanske kan skriva till henne och fråga lite om det. Hon kan mycket om det.



Kram

http://ericaekera.blogg.se/storebrorochlillasyster/index.html

Där är hennes blogg

2010-09-14 | 17:49:03
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/
Jessica säger:

Usch då Jossan! Tänker på dig och hoppas att du får den hjälp som behövs fort. Kramar till dig!

2010-09-14 | 18:21:41
Erkan säger:

Sv : Hej hej! Vad tråkigt att du har fått det :(



Jag har alltid varit omänskligt trött och kunnat sova precis hur mycket som helst. Trött i musklerna med, mjölksyra efter att ha suttit på huk och sedan stallt sig upp.

Har gjort tester flera gånger genom livet men det visade ingenting förän jag var där en gång efter andra graviditeten då jag tänkte att nu jävlar får dom hjälpa mig och ta reda på varför jag mår som jag gör. Hittade en lista med symptom när jag googlade och nästan alla stämde så jag fick be dom testa ifall det kunde vara struma.



Min sköldkörtel är fortfarande stor och känns som en klump i halsen, men det struntar dom i.

Det kan ju ta ett tag för kroppen att återhämta sig igen och jag får sakta men säkert öka dosen med levaxin. Är det vad du med fått?



Jag hade det garanterat under graviditeterna med, men då visste ju ingen det. Vet inte hur det påverkar bebisen. Inget synligt, vad jag kan se ;)När jag frågade nu efteråt så visste dom inte riktigt och kunde inte svara på det.



Man får ligga på dom som ett jävla plåster i arlslet för att dom ska bry sig, men jag hoppas du får den hjälpen du ska ha!

Och jag hoppas att du mår bra när du fått medicin :)



Bara att fråga om det är något :)



Jag vet inte så mycket om det egentligen. Läkarna verkar ha glömt bort våran sjukdom tror jag. För även att den inte är farlig så är det ju sjukt jobbigt att känna sig så jävla dålig.

2010-09-14 | 18:36:50
Bloggadress: http://ericaekera.blogg.se/storebrorochlillasyster
Erkan säger:

Sv : Men att dom inte tog blodprov och det samma dag då? Tar ju några veckor innan man får provsvaren menar jag.

Jag fick ta blodprov (i armväcket) ungefär var tredje-fjärde vecka för att se ifall värdena stabiliserades vilket dom gjorde. Men det märktes inte i kroppen så därför fick jag öka dosen ändå.



Sköldkörteln styr ju i stort sett hela kroppen och dess hormoner som du antagligen har märkt :P Jag trodde med och tänkte att nää men jag väntar, det går över...

Panikångest och deppression har jag nästan blivit av med sedan jag började med medicinen, så det märks att den där förbannade sköldkörteln styr över det mesta :P



2010-09-14 | 21:15:06
Bloggadress: http://ericaekera.blogg.se/storebrorochlillasyster

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback