Tusentals tankar



Jag tänker på min älskade mormor som ligger i cancer, dagligen. Jag undrar om Pappa&Farmor någonsin ägnar en tanke åt mig, Novalii, eller Liam som dem aldrig träffat, kommer de nånsin göra det? Är jag stark nog att klara av körkortet? Kommer jag någonsin få ett jobb? Kommer vi ha råd att bo kvar här? När ska Novalii lugna ner sig? När kommer jag ha tid att umgås med mina vänner? Va är det för knöl jag har i bröstet? Kommer Daniel & jag få tid för varandra?

Hur kunde du bara gå förbi mig, som om du aldrig hade känt mig? Jag ville lägga mig ner & försvinna, bara glömma alla hundratals känslor som rusade genom min kropp, all besvikelse & ångest. Jag tar åt mig, jag tar åt mig så jävla mycket. Vad har jag gjort för att du inte ska behandla mig som din dotter..

Nu vill jag inget annat än alla lägga mig ner & glömma allt, bara få sova..

Kommentarer
Sandra Valfridsson säger:

Har börjat skriva och tagit bort det tre gånger nu.. Vill bara säga att jag lider med dig.. :( Kämpa på!

Du har ju trots allt skit SÖTA barn att vara stolt över! =)

2011-04-09 | 05:40:25
josefine säger:

usch =( men jag hoppas verkligen det löser sig, iallafall det som kan lösas =) kramkram

2011-04-09 | 08:07:51
Bloggadress: http://jjosefineemadeleine.blogg.se/
Madde säger:

Livet är för kort för att vakna upp ångerfull. Tyck om människor som behandlar dig bra. Glöm dem som inte gör det. Livet sätter alla på sin plats. Tänk att allt kommer och händer av en anledning. Om du får en andra chans, ta den!! Ingen har sagt att livet är enkelt, bara att det är värt mödan.

2011-04-09 | 11:54:35
Bloggadress: http://tusaberhoo.blogg.se/storochliten
Johanna säger:

Jag vet inte vad jag ska skriva..

Men det är hemskt! Jag hoppas att det kommer en dag då de förstår vad de förlorat! För du är en underbar människa, med en underbart fin familj !

Finns för dig om du behöver mig <3

2011-04-09 | 17:30:36
Bloggadress: http://jliiindblom.blogg.se/
Johanna säger:

Stumpan min... Mina ord räcker allt för sällan till.. Kan bara hålla med ovanstående.... Försök att inte ödsla tid & energi på dem som inte förtjänar det, bry dig om & gör ditt liv rikare & rikare på kärlek genom att leva nu, med din underbara familj & alla andra runt omkring dig.... Vi är otroligt många som bryr oss om dig, va stark & om du rammlar, va inte orolig vi är många som tar emot dig.... <3 Du är starkare än du tror vännen min... <3

2011-04-10 | 18:11:22
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback