Bm besök.


Bm besöket idag. Bebis va fortfarande inte fixerad! Utan ruckbar. Det skrämmer mig. Jag läste att Om vattnet går ska man lägga sig ner & ringa ambulans, för att navelsträngen kan hamna runt halsen annars??!

Blodtrycket va högt igen, och fortfarande 1+ äggvita. Men det är ingen fara. Blodproverna visar ingen havandeskapsförgiftning.

Och bebbens lilla hjärta slog på som vanligt <3

Nu är jag riktigt trött, Novalii sover, så jag funderar faktiskt på att lägga mig för kvällen. Jag vet ju inte om jag får sova inatt heller pågrund av alla sammandragningar, och om nu förlossningen skulle vilja starta så kan det ju vara bra att vara lite utvilad iallafall :)

Jahopp, nehepp.. Natti natt!

Kommentarer
malin säger:

är det så!? jag läste att det är vanligt att bebisen är ruckbar, speciellt för flergångsföderskor. Måste man åka ambulans in då? :O skrämmande i så fall :S

2011-01-05 | 16:56:09
Bloggadress: http://heinefeldt.blogg.se/
Laila säger:

Man ska inte tro på allt man läser.. ;)

Oliver va oxå ruckbar, det är jätte vanligt att syskonen inte fixerar sig, bäckenet är ju mer utvidgat andra gången än första.. Så länge bebis ligger längst ner i kanalen är det ingen fara..

2011-01-05 | 18:29:26
jessica säger:

är det inte att navelsträngen kan åka ut före bebisen o strypa näringstillförseln? man läser och får höra olika överallt ;P



men sa bm att du skulle ringa ambulans om vattnet gick? för gjorde hon inte det så är det nog lugnt :)

2011-01-07 | 16:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback