Förlossningsberättelse


Det hela började väl på dagen, lördagen den 15:e Januari. Då jag åkte in till förlossningen pågrund av mina kraftiga förvärkar jag haft en långt tid. Fick tabletter mot smärtan & en sovpiller som jag skulle ta till natten! Jag fick även en hinnsvepning, som sägs kunna starta förlossningen. Vilket den måste ha gjort!!

Dagen går & jag mår hur bra som helst, kvällen kommer & jag har lite svag molvärk i magen. Så jag tänker att vafasen inatt lär jag ju få sova, så jag skiter i pillret. Daniel & jag sätter oss & kollar på Dexter, jag går & lägger mig runt 23.00 & vaknar igen vid 03.00 av första värken, OHNEJ tänkte jag, nu får jag skylla mig själv att jag inte tog sovpillret. Men sen kom värkarna regelbundet med ca 8 minuter. Ringde mamma, daniel åkte & hämtade henne. Jag tog det lungt, packade det sista & gjorde mig iordning, mamma & Daniel kommer hem, vi väcker Novalii & förklarar att nu ska vi hämta en bebis.

Väl i bilen tiltar värkarna, aouch! Och med det väglaget vi hade den natten så kändes allt ännu värre. Vi kommer in till förlossningen. Runt 05.30 är jag öppen ca 2cm, fan tänkte jag, här händer det inget. Men runt 06.20 har jag riktigt ont & klarar mig inte längre utan smärtlindring, dem kommer in & undersöker mig, har då öppnat mig till 6cm, Daniel & Jag små ler mot varandra & förstår att snart är bebis här, det verkar gå fort :) Nu fick jag iallafall min bästa vän Lustgasen, oh heaven ;) Daniel provade, han blev som ett litet barn, fnissade gärnet där inne. Haha!

07.25 vill jag ha Eda, dem tycker att jag ska ta Pcb istället, men pågrund av att bebisen blev påverkad så fick jag min vilja igenom!! 08.15 får jag min Eda, hur jävla underbart som helst, förutom att jag fick klåda, så Daniel fick klia mig på ryggen, barnmorskan magen & jag kliade i hela mitt ansiktet, usch va obehagligt det va, men tydligen är det en utav biverkningarna. Nu är jag iallafall uppe & knatar runt, går på toaletten & mår jätte bra, känner bara trycket bakåt, men inte värkarna.

Eda:n sitter i bra, och jag mår bra fram tills klockan blir 10.40 då mina krystvärkar börjar, jag känner verkligen hur det trycker på, men jag mindes inte hur man gjorde. Antagligen gjorde Eda:n mig så pass bedövad att jag inte riktigt kände. Men iallafall så fick jag stort stöd utav Daniel & barnmorskan, så efter 12minuter kl 10.52 föds Liam, Världens finaste pojke på 4130g & 53cm lång. Daniel blir överlycklig när han ser att det är en pojke, - Oooh han har en snopp !! haha..

Allt kändes precis lika overkligt som med Novalii. Känslan när man får upp sitt barn är obeskrivlig. Jag skulle kunna göra om det tusen gånger om! För även fast det gör så in i helvet*s ont så finns det inget underbarare<3

Nu är Liam 5 dagar gammal & vi går fortfarande runt & är höga på lyckoruset ;)

Bilder får bli en annan dag.

Kommentarer
malin säger:

fungerade eda bra? gjorde det ont att få? skulle du rekomendera det? haha :) åh vad jag längtar nu. skönt att allt gick bra!

2011-01-20 | 21:27:30
Bloggadress: http://heinefeldt.blogg.se/
zarah säger:

Ja lustgas är HELT FANTASTISKT UNDERBART!!:-D. Synd man inte kunde få med sig en hem :-P

Skönt att allt gick bra :-)

2011-01-20 | 21:28:28
Jessica säger:

Vad mysigt, o skönt att han äntligen ville komma ut :)



Jag fick med världens klåda av EDA. då fick dom ringa runt till andra sjukhuso fråga vad dom skulle ge mig för dom hade aldrig varit med om det förut :P

2011-01-21 | 07:49:47
josefine säger:

vad bra att allting gick bra, och kul att det blev en pojke den här gången så ni har en av varje =D

2011-01-21 | 08:43:40
Bloggadress: http://jjosefineemadeleine.blogg.se/
Madde säger:

låter som en väldigt bra förlossning endå :)

vi kvinnor är allt för bra ;P

2011-01-21 | 12:52:59
Bloggadress: http://tusaberhoo.blogg.se/storochliten
Johanna säger:

åå gumman, låter som en "mysig" förlossning. Så himla fin, Tack för du delar med dig. Har visst inte vatt inne på några dagar. Fy på mig. :)

2011-01-22 | 19:29:32
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback