Sjukdom efter sjukdom


Som ni säkert märkt har vi fortfarande inte blivit friska & jag har inte hunnit med bloggen. Liam har haft hosta sen innan Jul, haft krupp två gånger.. Vi va inne på barnakuten i fredags kväll & fick ingen hjälp, återvände i söndags då Liam va så dålig att han va helt borta & bara låg & kämpade. Väl inne så är sänkan normal, ingen feber & dem tycker inte dem hör något på lungorna, vi gjorde en lungröntgen som visade lunginflammation, även fast läkarna inte hört någonting, jaja. Liam blev inlagd med dropp hela söndagen fram till måndag morgon, då han är så pass pigg att han får åka hem. Så nu kämpar vi för fullt med att få i honom mat så han blir frisk snart.



Kolla skillnaden på ögonen på de båda fotona. Mammas lilla prins jätte dålig.
Men nu är han pigg & leker igen :)



Novalii hade oxå lunginflammation, men en bakteriell, och då får man pencillin. Vilket inte Liam får eftersom det bara är ett virus, så han får klara det på egen hand.

Jag har det jobbigt med andningen, men väntar på spirometri som jag ska på den 9:e februari. Jag behöver något mer än min bricanyl, det är hemsk när det känns som någon står på bröstet.

Idag måste ha varit lite utav en turdag. Johanna smsade om ett jobb, hon gav dem mitt nummer & dem ringde mig direkt. Så imorgon ska jag iväg & jobba på en förskola hela dagen, det känns verkligen super kul, jag behöver det. Jag behöver lite omväxling i vardagen. Just nu har vi fått varit hemma & på sjukhuset en hel del, blir snart tokig av att sitta innanför väggar hela tiden.

Men nångång ska vi med bli friska :) Jag försöker tänka positivt. Puss

Kommentarer
Anonym säger:

Eftersom ni haft mögel och fukt i lägenheten och ni är sjuka hela tiden skulle ja inte tveka en sekund att flytta ifrån den lägenheten. Tänk hur illa de kan gå :/

2012-01-31 | 20:33:58
Sandra Valfridsson säger:

Hoppas att ni blir bättre snart! Tycker så synd om er.

Det finns inget värre än att vara inne på sjukhus sådär!

Vi låg inne i lite mer än en vecka med Klara och det var hemskt! Hon var lika gammal som Liam är nu. Så jag förstår hur ni mår.

Skönt att du ska få komma iväg och jobba lite!

Puh, förskola. Jag beundrar dagisfröknar! Fattar inte hur dom orkar :)



2012-01-31 | 20:41:22
Sandra Valfridsson säger:

Hoppas att ni blir bättre snart! Tycker så synd om er.

Det finns inget värre än att vara inne på sjukhus sådär!

Vi låg inne i lite mer än en vecka med Klara och det var hemskt! Hon var lika gammal som Liam är nu. Så jag förstår hur ni mår.

Skönt att du ska få komma iväg och jobba lite!

Puh, förskola. Jag beundrar dagisfröknar! Fattar inte hur dom orkar :)



2012-01-31 | 20:41:40
Johanna Kratz säger:

Ja nu får dina små troll se till att va friska. :)

Det va kul att kunna bidra med något. Hoppas att det kan generera mer jobb & att du trivs bra! <3

2012-02-02 | 11:55:57
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback