Sjukstuga


Liam fick krupp igår natt, utan det minsta tecken på det så vaknar han bara upp och har andnöd. Jag fatta direkt att det va krupp, även fast han aldrig haft det, men ja har hört hur det låter. Daniel slänger på sig kläderna & far ut med honom. Det ger inte med sig, så efter 50minuter är han riktigt trött, så vi far in till barnmottagningen där han får inhalera adrenalin 2ggr & sen får han 2 tabletter som ja inte minns namnet på. Det va en jobbig upplevelse :( Men nu mår han bra iallafall mitt hjärta <3

Igår förmiddag blev jag sjuk, riktigt hängig. Febrig, snorar & grymt svårt att andas. Inatt sov jag ca 3 timmar, somnade runt kl 04.30. För varje gång jag somnade in, så vaknade jag av att jag slutat andas? Va rädd ja blev, så höll det på hela tiden. Tog min bricanyl & även ventolin som är luftrörsvidgande, men inget hjälpte. Är fortfarande tungandad, men det funkar, men blir det så inatt igen får jag nog åka in.

Novalii har börjat hosta, så hon åker väl på den här jädrans förkylningen med. Daniel är pigg & kry, han har alltid tur, brukar klara sig från det mesta.

Lite otur att vi blir sjuka lagom till Liams födelsedag, men ja hoppas jag är piggare imorgon, behöver städas här hemma. men orken infinner sig ju inte riktigt nu när man är sjuk!

Jaja, blir det lite uppehåll så vet vi varför, pågrund av sjukstuga här hemma. Puss

Kommentarer
johanna säger:

Krya på er vännen <3

2012-01-15 | 15:30:10
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se/
Maria säger:

Krya på er!

2012-01-15 | 23:56:38
Bloggadress: http://mariakostekivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback