Josefines tankar.

Bröllopsplaner, Kyrkligt eller borgligt?

Jag har alltid drömt om ett stort vitt bröllop med massor vita blommor & i kyrkan såklart. Men jag vet inte, kanske ett borgligt någonstans är precis lika mysigt? Sen beror det ju helt & hållet på hur mycket vi hinner att spara ihop!

Ekonomin, räcker pengarna till dem kommande månaderna. Dubbla hyror i 4 månader, som tsm varje månad blir 11000kr. Vi får leva riktigt fattigt. Känns så illa att vi ska behöva drabbas utav något som inte är vårat fel. Vi fick rekommendationen att flytta för barnens skull & även våran egen. Det här är ingen bra inomhusmiljö för barn fick vi höra. Vi borde få slippa 3 månaders uppsägnings tid tycker ja, men försäkringsbolaget ser fallet som långsökt.. Visst känns det himla taskigt?

Har lite små ångest, ja trivs här ändå. Barnen har stora utrymmen att röra sig på, egna rum, en egen uteplats där dem har sandlåda, pool på sommaren, vi grillar, vi sitter ute & äter frukost. När jag tänker på kommande lägenhet där det inte ens fanns ett badkar för barnen att plaska i blir jag så ledsen. Jag har ju byggt upp ett liv här, tankarna va att vi skulle bo i den här "perfekta" lägenheten tills vi hade råd att flytta till hus.

Men ja måste tänka på barnens hälsa, och att vi nu med kommande lägenhet kommer kunna spara så mycket mer & flytta till hus inom ett par år. Jag måste tänka framåt nu.

Jag vet att det kommer bli bra, det måste bli bra.

Kommentarer
Malin - Mamma till Alice & Lowe säger:

Förstår hur du känner, om du har ångest oså! Men du gör det som är bäst för din barn, och det är riktigt bra Jossan! Vet många som inte ens skulle göra så för sina barn! Hoppas ni kan försöka trivas lite iaf på det nya stället, och jag hoppas att barnen kommer få vara friska! <3



Kram på er!

2012-03-07 | 20:48:51
Bloggadress: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback