Avund..

 
Vet ni vad det vidrigaste jag vet är? Avundsjuka.. Fy va jag hatar avundsjuka människor. Själv blir jag glad för andras skull, hur gött är det inte att se någon annan sprudla av glädje & lycka? Det smittar av sig, så man får samma energi själv.
 
Jag kan självklart vara avis, på ett bra sätt. Ska dra ett ex. När någon åker utomlands, hur avundsjuk blir man inte då & glad för den personens skull? Det är mer positiv avundsjuka.
 
Men sen finns det dem som blir avundsjuka för allt, för framgångar, lycka, personen i fråga. Som vill sätta käppar i ljulet, som klankar ner & pratar illa om personen ifråga, för att denne inte själv är nöjd & har sina fel & brister.
 
När jag träffar er eller går förbi er, då ler jag.
 
 
Puss
 

Kommentarer
jossan säger:

bra skrivet!!! du är klok du :) kram

2012-10-15 | 17:02:17
Bloggadress: http://jossanochmax.blogg.se
Johanna säger:

Sant, så sant

2012-10-16 | 13:12:00
Bloggadress: http://johannakratz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback